Αναγνώστης μας απέστειλε e-mail σχετικά με τα αυτοκίνητα (ως οδηγός αυτοκινήτου ο ίδιος) και τα ποδήλατα, που όπως αναφέρει φαίνεται να υπερτερούν.

Καλησπέρα και καλή χρονιά,

Παρακολουθώ το τελευταίο διάστημα τη συζήτηση που γίνεται σχετικά με τους χώρους πάρκινγκ αυτοκινήτων και τους ποδηλατόδρομους και θέλω να πω το εξής:

Σας αρέσει, δεν σας αρέσει, όσοι οδηγούμε αυτοκίνητα είμαστε περισσότεροι και τα αυτοκίνητα είναι περισσότερο σημαντικά. Τα ποδήλατα τα χρησιμοποιείτε για να κάνετε τις βόλτες σας, όμως με το αυτοκίνητο θα πας στη δουλειά, θα πας στο νοσοκομείο αν κάτι τύχει και γενικά αυτό είναι το βασικό μέσο μεταφοράς.

Νομίζω ότι ζούμε έναν ιδιότυπο φασισμό της μειοψηφίας που χρησιμοποιεί τα ποδήλατα για να κάνει τις βόλτες του. “Μην παρκάρετε”, “μην κλείνετε”, “μην μας ενοχλείτε”… Σκέφτηκε κανείς ότι εμείς, που είμαστε οι περισσότεροι ενοχλούμαστε; Οι θέσεις πάρκινγκ έχουν μειωθεί, είναι πολλές οι φορές που σας περιμένουμε να τελειώσετε τη βόλτα σας για να συνεχίσουμε τον δρόμο μας κολλημένοι στην κίνηση (π.χ. παραλιακή) και γενικότερα, νομίζω ότι σκοπός είναι να γονατίσουμε όσοι οδηγούμε αυτοκίνητο, γιατί το να έχεις ποδήλατο είναι trendy και χιπστεριά και για κάποιο λόγο πρέπει να προβάλλεται.

Πάρτε το λίγο αλλιώς, γιατί και εμείς τα ίδια δικαιώματα με εσάς έχουμε. Προσωπικά, θα συνεχίσω να βάζω το αυτοκίνητό μου εκεί που μπορώ, ακόμα και αν είναι ποδηλατόδρομος. Αλήθεια, αν δω κανένα ποδήλατο σε αυτοκινητόδρομο, να το πάρω φωτογραφία και να του σύρω τα εξ αμάξης;

Αναγνώστης

18 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Πέστα ρε Ελληνάρα !!!! Για μας είναι η ζωή! Σε ξέρω!!! Είσαι αυτός που το παρατάει διπλοπαρκαρισμένο, που κλείνει τις γκαραζόπορτες ‘για 5 λεπτά’, που τσαμπουκαλεύεται στο δρόμο κυρίως όταν έχει άδικο, που κορνάρει στους πεζούς στις διαβάσεις, που δε φρόντισε να έχει πάρκινγκ στο σπίτι του και του φταίει το κράτος που δεν έχει αρκετά πεζοδρόμια, που παίρνει το αυτοκίνητο για ψύλλου πήδημα να πάει μέχρι το περίπτερο στη γωνία και θέλει να το έχει ακριβώς απέξω από κεί που είναι !!! Στην υγειά σου ρε να πάμε μπροστά !!!

    • Πωπω τι οξυδερκής!!!! που είσαι ρε μεγάλε!!!
      Τύφλα να έχει ο Einstein!!!

      Α ρε Χαχα (νούμερο)… να γράφεις πιο συχνά ρε καραγκιόζη, για να γελάω πιο πολύ…

  2. καλημέρα και καλή χρονιά!
    αλήθεια θα πρέπει να έχεις ζήσει αρκετό καιρό σε οργανωμένες κοινωνίες (Αμερική, κεντρική Ευρώπη, αυστραλια) για να σκέφτεσαι ετσι… Να το αφήσεις το αυτοκίνητο στον ποδηλατοδρόμο! μια κλήση θα σε περιμενει ελπίζω!

  3. ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΑΛΛΑ ΑΠΛΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ.ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΗΛΑΤΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΙΝΗΣΗΣ ΑΛΛΑ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ. ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΑ ΣΤΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ ΑΡΓΑ ΘΕΤΟΝΤΑΣ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ.ΒΕΒΑΙΑ ΟΤΑΝ ΕΙΔΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΝΑ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΤΗΣ ΛΩΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΑΘΟΔΟΥ ΣΤΗ Λ ΣΥΓΓΡΟΥ ΣΕ ΩΡΑ ΑΙΧΜΗΣ ( ΣΤΙΣ 15 ΚΑΙ 30 ΠΕΡΙΠΟΥ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΕΛΙΓΜΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΑΠΟΦΥΓΟΥΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΑΡΚΕΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

    • Συμφωνώ…οι ποδηλάτες που τα κάνουν αυτά υπάρχουν…τα έχω δει και μ ενοχλεί κι εμένα το ότι ζουν επικίνδυνα αναγκάζοντας και τους άλλους γύρω τους να κινούνται ανάλογα. Μιλάμε όμως για περιπτώσεις μετρημένες στα δάχτυλα. Έχεις δει τι παραφροσύνη κυριαρχεί στους οδηγούς αυτοκινήτων ;;;; Πως κινούνται στους δρόμους ;;;; Τι (δε) γνωρίζουν και (δε) σέβονται ;;;;

  4. Δυστυχώς κύριε Αναγνώστη,η πεποίθηση που έχετε ότι είστε περισσότεροι εσείς οι οδηγοί ΔΕΝ σημαίνει ότι έχετε και δίκιο.Είμαι οδηγός αυτοκινήτου,αλλά σέβομαι τους ποδηλάτες και γενικά ότι κινείται δίπλα μου και καλά θα κάνετε να μην παρκάρετε όπου βρείτε.Δυστυχώς η Ελλαδάρα μας δεν αξιώνεται να φτιάξει παντού ποδηλατόδρομους.Δεν μου κάνει εντύπωση το κείμενό σας,αν κρίνω τις καθημερινές εικόνες που βλέπω παντού:παρκαρισμένα αμάξια σε ποδηλατόδρομους,σε αναπηρικές ράμπες,στα πεζοδρόμια..Σας εύχομαι μόνο να μην χρειαστεί να αναθεωρήσετε τις απόψεις σας από ανάγκη.Μην χρειαστείτε ποτέ να διακινδυνέψετε οδηγώντας το ποδήλατό σας από κάποια ανθρωπάκια που δεν σέβονται τίποτα και νομίζουν ότι είναι κύριοι του δρόμου.Καλή χρονιά να έχετε με καλά μυαλά!

  5. ΔΗΛΑΔΗ ΕΣΕΙΣ ΣΥΜΦΩΝΗΤΕ ΝΑ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΣΕ ΔΡΟΜΟΥΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ?ΝΑ ΘΕΤΟΥΝ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ ΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΦΥΓΟΥΝ?

  6. Παιδική κι ανώριμη αντίδραση. Μια απ’ τις πολλές. Όταν κάποιος ρίχνει τις ευθύνες των λαθών του στις ευθύνες των λαθών των άλλων, σε φάση “α αυτός είναι μαλάκας, γιατί να μην είμαι κι εγώ”, όπως δείχνουν ξεκάθαρα, στη δική μου αντίληψη, οι δυο τελευταίες προτάσεις αυτού του ατόμου, δηλώνει αδυναμία ηθική, νευράκια, αγανάκτηση που ξεφεύγει απ’ τον προσωπικό έλεγχο και προσβάλλει το άτομο, όπως και το κοινωνικό σύνολο στο οποίο βρίσκεται.

    Η πλειοψηφία δεν σημαίνει δημοκρατία. Θέλω να πιστεύω, πως, άλλοι που συγκαταλέγονται σ’ αυτή την πλειοψηφία — των κατόχων αμαξιού — έχουν διαφορετικές απόψεις, ίσως και να κατανέμουν το δίκαιο πιο δίκαια.

    Το άτομο αυτό, εκτός των άλλων, εκπροσωπεί τους έχοντες αυτοκίνητο, προκαλώντας συναισθηματική φόρτιση για να πείσει για το δικό του υποτιθέμενο δίκιο. Είτε είναι πιο σημαντικά τα αυτοκίνητα ή τα ποδήλατα, δεν μπορεί να γίνει τέτοιος διαχωρισμός στους δρόμους οι οποίοι ανήκουν σε όσους τους χρησιμοποιούν — ακόμη και στους πεζούς, στα παιδιά που πάνε σχολείο, στις γριές, στις νταλίκες, στα ΜΜΜ, στα μηχανάκια, στις λιμουζίνες, ακόμη και στο βανάκι που το κυνηγάει ένα μπατσικό, που εξίσου του ανήκει ο δρόμος. Είναι δρόμος, πρώτα απ’ όλα, κι όχι αυτοκινητόδρομος. Η ύπαρξη των ποδηλάτων εκεί, επιβάλλει, για την ασφάλεια και των δύο, αλλά κυρίως λόγω ασυνεννοησίας όπως το βλέπω εγώ, τον διαχωρισμό σε αυτοκινητόδρομο και ποδηλατόδρομο. Η κρατική κίνηση να δημιουργηθεί αυτός ο διαχωρισμός μπορεί επομένως να θεωρηθεί αναγκαία — ούτε άμεσα πρωτοποριακή, ούτε μια λεγόμενη κίνηση πολιτισμού. Και για να γίνω περισσότερο κατανοητή, θα αναφερθώ σ’ ένα παράδειγμα που μου ‘ρθε στο μυαλό: στο Βουτάν — νομίζω κατηγοριοποιείται στις υποανάπτυκτες ή στις αναπτυσσόμενες χώρες — οι κάτοικοι διαμαρτυρήθηκαν όταν εγκαταστάθηκαν φανάρια στους δρόμους τους, και προτίμησαν τους πιο “ανθρώπινους” τρόπους επικοινωνίας στους χώρους της οδήγησης. Η χρήση του λεγόμενου αυτοκινητόδρομου από ποδήλατα, μπορεί να χαρακτηριστεί ως διαμαρτυρία –πέρα από επικίνδυνο σφάλμα και ενόχληση και παράβαση (νομίζω πως δεν υπάρχει νόμος που να απαγορεύει στα ποδήλατα να κινούνται στο δρόμο, ή τουλάχιστον, εγώ δεν τον έχω δει σε ισχύ)–, διότι δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η δημιουργία τρόπων μετακίνησης στον ίδιο δρόμο από διαφορετικούς χρήστες. Σε αντίθεση με τον Αναγνώστη, εγώ πιστεύω ότι οι πεζοί είναι πιο σημαντικοί, αν πρέπει να κάνω σύγκριση, και από τα ποδήλατα και από τα αυτοκίνητα — τι σημασία έχει, πού δίνω εγώ την περισσότερη σημασία όμως;

    Λέει έπειτα ο τύπος, ότι το αυτοκίνητο είναι το βασικό μέσο μεταφοράς, ενώ παράλληλα κατηγορεί τα ποδήλατα για μόδα, αλλά δεν σημειώνει πως η θεωρία του για το αμάξι, που είναι το βασικό μέσο μεταφοράς, είναι στερεοτυπική. (Όπως μια συζήτηση προσβάλλεται απ’ τη μόδα, έτσι προσβάλλεται και από τα στερεότυπα.) Επίσης, είναι απόλυτος, θεωρώντας πως οι ποδηλάτες δεν χρησιμοποιούν το μέσο τους για να πάνε στη δουλειά, αλλά μόνο για βόλτα. Ωστόσο, κάποιος που μπορεί και σκέφτεται αναλογικά κι όχι σαχλά, μάλλον ξέρει πως μπορεί να χρησιμοποιήσει τα πόδια του για να πάει βόλτα, για να γυμναστεί, και για να πάει στη δουλειά του, όπως ακριβώς και το ποδήλατο.

    Επειδή στην Ελλάδα, ή στην Αθήνα, ή όπου τέλος πάντων βρίσκομαι και βλέπω αυτό το γεγονός να λαμβάνει χώρα, δεν έχουμε μάθει όλοι να σεβόμαστε, να συνεργαζόμαστε ή να τηρούμε τους νόμους, ή ακόμη και να σκεφτόμαστε, δεν σημαίνει πως δεν έχουμε τη δυνατότητα να το κάνουμε, προτού μάλιστα αναγκαστούμε από το Νόμο –που δεν τηρείται κιόλας– ή πιθανώς από κάποια πρότυπα του εξωτερικού. Δεν βγάζω τον εαυτό μου απ’ έξω –όσο βολικά κι αν είναι εκεί πέρα, κάποια συνείδηση με αποτρέπει. Επιπλέον, στο ζήτημα της οδικής παιδείας και της ευρύτερης παιδείας, συμπεριλαμβάνω και την αναπαραγωγή του στερεότυπου του “Ελληνάρα”, όπως το διάβασα στα άλλα σχόλια.

    Τέλος, για να μιλήσω ευθέως, κύριε Αναγνώστη, πήρες μόνος σου το δικαίωμα να μας προστάξεις να αλλάξουμε μυαλά, να το πάρουμε αλλιώς, χωρίς όμως να κατηγορείς ξεκάθαρα κι αποκλειστικά τους ποδηλάτες –χωρίς κιόλας να παραδέχεσαι τη δική σου βλακεία–, αλλά μήνυσες ένα ευρύτερο σύνολο ανθρώπων που “του αρέσει, δεν του αρέσει” κλπ., λες κι είσαι κανένας ιεροκήρυκας. Περισσότερο μοιάζεις με παραπονιάρη που βγήκες για να πεις το πρόβλημα που αδυνατείς να αντιμετωπίσεις. Και είσαι παράδειγμα προς μίμηση 30 ατόμων που μοιράστηκαν τον καημό σου.

    Τα δικαιώματα έχουν υποχρεώσεις, δεν πάνε ξεχωριστά αυτά τα δύο.

    Εκτιμώ πάρα πολύ το δικαίωμά μου να κάνω σχόλιο, ελπίζω να έθιξα περισσότερο το ζήτημα και λίγο λιγότερο τους ανθρώπους που δεν θα σκεφτούν λογικά και θα συνεχίζουν να οργίζονται και να νιώθουν αδικημένοι.

    • Ελπίζω κάποιοι αναγνώστες να διάβασαν την άποψη σου
      και να κατάλαβαν δυό τρία πράγματα. Προσωπικά σε
      ευχαριστώ γιατί με βοήθησες να βάλω σε κάποια σειρά
      αυτά που σκόρπια πίστευα.

  7. ΤΟ ΔΙΚΑΊΩΜΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΛΑΤΡΗ ΜΟΥ ΘΥΜΙΖΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΤΡΑΜΠ-ΜΠΟΥΣ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΑΚΡΑΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΟΠΛΟΦΟΡΙΑ. ΕΑΝ ΗΤΑΝ ΣΤΟ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΕΦΥΗΣ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕ ΟΤΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΥΚΟΛΙΑ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑΚΙΔΕΣ ΠΟΥ Ο ΛΕΒΙΕΣ ΤΩΝ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΟΡΙΟΥ ΤΟΥΣ.

  8. ΡΕ ΤΙ ΓΡΑΦΕΤΕ ΡΕΕΕΕΕΕΕ….ΤΙ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΡΕΕΕΕΕΕΕΕΕ…ΓΙΑΥΤΟ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΗΚΑΜΕ ΡΕΕΕΕΕΕΕ…ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΣ ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ Ο ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΣΙΠΡΑΣ…ΑΝΤΕ ΝΑ ΠΑΜΕ ΣΤΟ ΔΙΑΟΛΟ ΣΑΝ ΕΛΛΑΔΑ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΜΕ…ΡΟΜΠΕΣ Ε ΡΟΜΠΕΣ…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ