Το Μοσχάτο είναι η μοναδική περιοχή, μαζί με το Γαλάτσι, στην οποία η εμπορική κίνηση αυξήθηκε κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων εκπτώσεων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΕΕ η εμπορική κίνηση βαίνει μειούμενη σε σύγκριση με πέρυσι, στις περισσότερες περιοχές (42/67), σε ένα σημαντικό μέρος (20/67 αγορές) οι πωλήσεις κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα με τα περυσινά, ενώ σε δυο περιοχές της Αττικής, Γαλάτσι και Μοσχάτο και στον Πόρο, στη Σαντορίνη και στις Σέρρες σημειώθηκε αύξηση της κίνησης σε σύγκριση με την περυσινή αντίστοιχη περίοδο.

Εκτίμηση της  κίνησης των πωλήσεων κατά την περίοδο των ενδιάμεσων  εαρινών εκπτώσεων στα καταστήματα 67 περιοχών  της χώρας
Μάιος (2018)
Α/ΑΠεριοχέςΕΚΤΙΜΩΜΕΝΟ  ΠΟΣΟΣΤΟ (%) μείωσης/αύξησης
1ΑθήναΚΕΝΤΡΟ:  ΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%                              ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ:  ΜΕΙΩΣΗ(-)11%-20%
2ΘεσσαλονίκηΜΕΙΩΣΗ (-)11%-20%
3ΠειραιάςΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
4ΠάτραΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
5ΜαρούσιΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
6ΚηφισιάΜΕΙΩΣΗ (-)11%-20%
7ΧαλάνδριΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
8ΠεριστέριΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
9ΚαλλιθέαΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
10Γαλάτσι-ΛαμπρινήΑΥΞΗΣΗ +1%-10%
11ΜοσχάτοΑΥΞΗΣΗ +1%-10%
12Ν. ΙωνίαΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
13Ν. ΣμύρνηΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
14ΝίκαιαΜΕΙΩΣΗ (-)11%-20%
15Π. ΦάληροΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
16Δραπετσώνα-ΚερατσίνιΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
17ΊλιονΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
18ΑλεξανδρούποληΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
19ΑλεξάνδρειαΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
20ΆρταΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
21ΒέροιαΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
22ΒόλοςΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
23ΓιαννιτσάΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
24ΓρεβενάΜΕΙΩΣΗ (-)11%-20%
25ΔράμαςΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
26ΈδεσσαΜΕΙΩΣΗ (-)11%-20%
27ΕλασσόναΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΌ – 41%
28ΖάκυνθοςΜΕΙΩΣΗ (-)11%-20%
29ΗγουμενίτσαΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
30ΘήβαΜΕΙΩΣΗ (-)21%-30%
31ΙωάννιναΜΕΙΩΣΗ (-)11%-20%
32ΚαβάλαΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
33ΚαλαμάταΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
34ΚαστοριάΜΕΙΩΣΗ (-)11%-20%
35ΚαρδίτσαΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
36ΚατερίνηΜΕΙΩΣΗ (-)21%-30%
37ΚέρκυραΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
38ΚόρινθοςΜΕΙΩΣΗ (-)11%-20%
39ΚιάτοΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
40ΚιλκίςΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
41ΚοζάνηΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
42ΚομοτηνήςΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
43ΚυπαρισσίαΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
44ΛαμίαΜΕΙΩΣΗ (-)21%-30%
45ΛάρισαΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
46ΛευκάδαςΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
47ΛήμνοςΜΕΙΩΣΗ (-)11%-20%
48ΛιβαδειάΜΕΙΩΣΗ (-)11%-20%
49ΜυτιλήνηςΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
50ΝάξοςΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
51ΝάουσαΜΕΙΩΣΗ (-)11%-20%
52ΝαύπλιοΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
53ΞάνθηΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
54ΠόροςΑΥΞΗΣΗ +1%-10%
55ΠρέβεζαΜΕΙΩΣΗ (-)11%-20%
56ΠύργοςΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
57ΡόδουΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
58ΣαντορίνηΑΥΞΗΣΗ +1%-10%
59ΣέρρεςΑΥΞΗΣΗ +11%-20%
60ΣκύδραΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
61ΣπάρτηΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
62ΣτυλίδαΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΌ – 41%
63ΣύροςΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
64ΤρίκαλαΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
65ΦάρσαλαΜΕΙΩΣΗ (-)11%-20%
66ΦλώριναΜΕΙΩΣΗ (-)21%-30%
67ΧαλκίδαΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
M.O. (%)     2018/2017-7,3%

Σύμφωνα με την έρευνα που διενήργησε το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ :

  1. H πλειονότητα των επιχειρήσεων (80%) συμμετείχε στις ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις.
  2. Ως προς το ύψος του ποσοστού έκπτωσης 6 στις 10 επιχειρήσεις πραγματοποίησε εκπτώσεις μεταξύ 11% και 40%, το 32% μεταξύ 11 – 20% και το 28% μεταξύ 21 – 40%.
  3. Μία στις δύο επιχειρήσεις (53%) πραγματοποίησαν εκπτώσεις στο σύνολο των εμπορευμάτων και το 14% στο μεγαλύτερο μέρος των νέων παραλαβών. Διαφοροποίηση καταγράφεται στις άλλες κατηγορίες όπου το 17% έκανε εκπτώσεις σε συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και το 13% σε εμπορεύματα stock.
  4. Περισσότερες από μία στις δύο επιχειρήσεις (56%) σημείωσαν χαμηλότερες πωλήσεις σε σύγκριση με πέρυσι. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό είναι χαμηλότερο από το αντίστοιχο περυσινό που είχε φτάσει στο 70%. Αναφορικά με την εικόνα των πωλήσεων με βάση το μέγεθος της επιχείρησης, φαίνεται ότι οι πιο μικρές επιχειρήσεις είχαν δυσμενέστερη εικόνα. Ενδεικτικά, το 70% των επιχειρήσεων με κύκλο εργασιών μικρότερο των 30.000 ευρώ σημείωσε πτώση πωλήσεων.
  5. Η πλειονότητα των επιχειρήσεων (53%) θεωρεί ότι οι ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις δεν επηρεάζουν τον συνολικό τζίρο της ανοιξιάτικης – καλοκαιρινής περιόδου, ενώ ποσοστό 29% κρίνει ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει αρνητικό αντίκτυπο και  15%  θετικό.
  6. Παρά το γεγονός την υψηλής συμμετοχής των επιχειρήσεων στις ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις, οι επιχειρηματίες θεωρούν ότι ο εν λόγω θεσμός δεν είναι θετικός στην επιχειρηματική δράση.
  7. Όσον αφορά τη λειτουργία των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή της εαρινής εκπτωτικής περιόδου επιβεβαιώνεται η κυρίαρχη τάση που καταγράφεται σε όλες τις έρευνες του ΙΝΕΜΥ για τη λειτουργία των επιχειρήσεων τις Κυριακές. Συγκεκριμένα, η πλειονότητα αναφέρει ότι η λειτουργία της Κυριακής δεν επηρεάζει τον συνολικό τζίρο των ενδιάμεσων εαρινών εκπτώσεων (46%) και το 37% δηλώνει ότι έχει αρνητικό αντίκτυπο. Επίσης, η ανάγκη απασχόλησης προσωπικού την Κυριακή καλύπτεται, είτε προσωπικά από τον επιχειρηματία, είτε με επέκταση του ωραρίου των ήδη υπαρχόντων υπαλλήλων χωρίς, δηλαδή, να πραγματοποιηθούν επιπλέον προσλήψεις. Τέλος, τρεις στις τέσσερις επιχειρήσεις φαίνεται να καταγράφουν αύξηση του λειτουργικού κόστους από τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές.
  8. Σε συνέχεια των προηγούμενων τακτικών ερευνών του Ινστιτούτου που πραγματοποιήθηκαν στις συμβεβλημένες εμπορικές επιχειρήσεις του Open Mall του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας και της Αλεξανδρούπολης διαπιστώθηκε  ότι το ποσοστό των εκπτώσεων στα καταστήματα των ΑΚΕ δεν διαφοροποιείται σημαντικά από το γενικό πληθυσμό. Η πλειονότητα των επιχειρήσεων πραγματοποίησε εκπτώσεις της τάξης μεταξύ 11% και 40%, ενώ το ποσοστό συμμετοχής διαμορφώνεται στο 80%.

 

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. δεν λεω καλη ειναι η κινηση στα μαγαζια και ο κοσμος στον δρομο αλλα στο τελος της ημερας ο εμπορος θα κοιταξει τι υπαρχει μεσα στο ταμειο του… αν ο κοσμος μονο κοιταει βιτρινες και βγηκε εξω για να σουλατσαρει, τοτε δεν καναμε τιποτα!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ