Το Μοσχάτο είναι η μοναδική περιοχή, μαζί με το Γαλάτσι, στην οποία η εμπορική κίνηση αυξήθηκε κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων εκπτώσεων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΕΕ η εμπορική κίνηση βαίνει μειούμενη σε σύγκριση με πέρυσι, στις περισσότερες περιοχές (42/67), σε ένα σημαντικό μέρος (20/67 αγορές) οι πωλήσεις κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα με τα περυσινά, ενώ σε δυο περιοχές της Αττικής, Γαλάτσι και Μοσχάτο και στον Πόρο, στη Σαντορίνη και στις Σέρρες σημειώθηκε αύξηση της κίνησης σε σύγκριση με την περυσινή αντίστοιχη περίοδο.

Εκτίμηση της  κίνησης των πωλήσεων κατά την περίοδο των ενδιάμεσων  εαρινών εκπτώσεων στα καταστήματα 67 περιοχών  της χώρας
Μάιος (2018)
Α/Α Περιοχές ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΟ  ΠΟΣΟΣΤΟ (%) μείωσης/αύξησης
1 Αθήνα ΚΕΝΤΡΟ:  ΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%                              ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ:  ΜΕΙΩΣΗ(-)11%-20%
2 Θεσσαλονίκη ΜΕΙΩΣΗ (-)11%-20%
3 Πειραιάς ΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
4 Πάτρα ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
5 Μαρούσι ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
6 Κηφισιά ΜΕΙΩΣΗ (-)11%-20%
7 Χαλάνδρι ΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
8 Περιστέρι ΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
9 Καλλιθέα ΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
10 Γαλάτσι-Λαμπρινή ΑΥΞΗΣΗ +1%-10%
11 Μοσχάτο ΑΥΞΗΣΗ +1%-10%
12 Ν. Ιωνία ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
13 Ν. Σμύρνη ΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
14 Νίκαια ΜΕΙΩΣΗ (-)11%-20%
15 Π. Φάληρο ΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
16 Δραπετσώνα-Κερατσίνι ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
17 Ίλιον ΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
18 Αλεξανδρούπολη ΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
19 Αλεξάνδρεια ΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
20 Άρτα ΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
21 Βέροια ΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
22 Βόλος ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
23 Γιαννιτσά ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
24 Γρεβενά ΜΕΙΩΣΗ (-)11%-20%
25 Δράμας ΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
26 Έδεσσα ΜΕΙΩΣΗ (-)11%-20%
27 Ελασσόνα ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΌ – 41%
28 Ζάκυνθος ΜΕΙΩΣΗ (-)11%-20%
29 Ηγουμενίτσα ΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
30 Θήβα ΜΕΙΩΣΗ (-)21%-30%
31 Ιωάννινα ΜΕΙΩΣΗ (-)11%-20%
32 Καβάλα ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
33 Καλαμάτα ΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
34 Καστοριά ΜΕΙΩΣΗ (-)11%-20%
35 Καρδίτσα ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
36 Κατερίνη ΜΕΙΩΣΗ (-)21%-30%
37 Κέρκυρα ΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
38 Κόρινθος ΜΕΙΩΣΗ (-)11%-20%
39 Κιάτο ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
40 Κιλκίς ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
41 Κοζάνη ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
42 Κομοτηνής ΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
43 Κυπαρισσία ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
44 Λαμία ΜΕΙΩΣΗ (-)21%-30%
45 Λάρισα ΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
46 Λευκάδας ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
47 Λήμνος ΜΕΙΩΣΗ (-)11%-20%
48 Λιβαδειά ΜΕΙΩΣΗ (-)11%-20%
49 Μυτιλήνης ΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
50 Νάξος ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
51 Νάουσα ΜΕΙΩΣΗ (-)11%-20%
52 Ναύπλιο ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
53 Ξάνθη ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
54 Πόρος ΑΥΞΗΣΗ +1%-10%
55 Πρέβεζα ΜΕΙΩΣΗ (-)11%-20%
56 Πύργος ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
57 Ρόδου ΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
58 Σαντορίνη ΑΥΞΗΣΗ +1%-10%
59 Σέρρες ΑΥΞΗΣΗ +11%-20%
60 Σκύδρα ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
61 Σπάρτη ΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
62 Στυλίδα ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΌ – 41%
63 Σύρος ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
64 Τρίκαλα ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
65 Φάρσαλα ΜΕΙΩΣΗ (-)11%-20%
66 Φλώρινα ΜΕΙΩΣΗ (-)21%-30%
67 Χαλκίδα ΜΕΙΩΣΗ (-)1%-10%
M.O. (%)     2018/2017 -7,3%

Σύμφωνα με την έρευνα που διενήργησε το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ :

  1. H πλειονότητα των επιχειρήσεων (80%) συμμετείχε στις ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις.
  2. Ως προς το ύψος του ποσοστού έκπτωσης 6 στις 10 επιχειρήσεις πραγματοποίησε εκπτώσεις μεταξύ 11% και 40%, το 32% μεταξύ 11 – 20% και το 28% μεταξύ 21 – 40%.
  3. Μία στις δύο επιχειρήσεις (53%) πραγματοποίησαν εκπτώσεις στο σύνολο των εμπορευμάτων και το 14% στο μεγαλύτερο μέρος των νέων παραλαβών. Διαφοροποίηση καταγράφεται στις άλλες κατηγορίες όπου το 17% έκανε εκπτώσεις σε συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και το 13% σε εμπορεύματα stock.
  4. Περισσότερες από μία στις δύο επιχειρήσεις (56%) σημείωσαν χαμηλότερες πωλήσεις σε σύγκριση με πέρυσι. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό είναι χαμηλότερο από το αντίστοιχο περυσινό που είχε φτάσει στο 70%. Αναφορικά με την εικόνα των πωλήσεων με βάση το μέγεθος της επιχείρησης, φαίνεται ότι οι πιο μικρές επιχειρήσεις είχαν δυσμενέστερη εικόνα. Ενδεικτικά, το 70% των επιχειρήσεων με κύκλο εργασιών μικρότερο των 30.000 ευρώ σημείωσε πτώση πωλήσεων.
  5. Η πλειονότητα των επιχειρήσεων (53%) θεωρεί ότι οι ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις δεν επηρεάζουν τον συνολικό τζίρο της ανοιξιάτικης – καλοκαιρινής περιόδου, ενώ ποσοστό 29% κρίνει ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει αρνητικό αντίκτυπο και  15%  θετικό.
  6. Παρά το γεγονός την υψηλής συμμετοχής των επιχειρήσεων στις ενδιάμεσες εαρινές εκπτώσεις, οι επιχειρηματίες θεωρούν ότι ο εν λόγω θεσμός δεν είναι θετικός στην επιχειρηματική δράση.
  7. Όσον αφορά τη λειτουργία των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή της εαρινής εκπτωτικής περιόδου επιβεβαιώνεται η κυρίαρχη τάση που καταγράφεται σε όλες τις έρευνες του ΙΝΕΜΥ για τη λειτουργία των επιχειρήσεων τις Κυριακές. Συγκεκριμένα, η πλειονότητα αναφέρει ότι η λειτουργία της Κυριακής δεν επηρεάζει τον συνολικό τζίρο των ενδιάμεσων εαρινών εκπτώσεων (46%) και το 37% δηλώνει ότι έχει αρνητικό αντίκτυπο. Επίσης, η ανάγκη απασχόλησης προσωπικού την Κυριακή καλύπτεται, είτε προσωπικά από τον επιχειρηματία, είτε με επέκταση του ωραρίου των ήδη υπαρχόντων υπαλλήλων χωρίς, δηλαδή, να πραγματοποιηθούν επιπλέον προσλήψεις. Τέλος, τρεις στις τέσσερις επιχειρήσεις φαίνεται να καταγράφουν αύξηση του λειτουργικού κόστους από τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές.
  8. Σε συνέχεια των προηγούμενων τακτικών ερευνών του Ινστιτούτου που πραγματοποιήθηκαν στις συμβεβλημένες εμπορικές επιχειρήσεις του Open Mall του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας και της Αλεξανδρούπολης διαπιστώθηκε  ότι το ποσοστό των εκπτώσεων στα καταστήματα των ΑΚΕ δεν διαφοροποιείται σημαντικά από το γενικό πληθυσμό. Η πλειονότητα των επιχειρήσεων πραγματοποίησε εκπτώσεις της τάξης μεταξύ 11% και 40%, ενώ το ποσοστό συμμετοχής διαμορφώνεται στο 80%.

 

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. δεν λεω καλη ειναι η κινηση στα μαγαζια και ο κοσμος στον δρομο αλλα στο τελος της ημερας ο εμπορος θα κοιταξει τι υπαρχει μεσα στο ταμειο του… αν ο κοσμος μονο κοιταει βιτρινες και βγηκε εξω για να σουλατσαρει, τοτε δεν καναμε τιποτα!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here