Στην τελική ευθεία μπαίνει – μετά από 12 χρόνια – η ανάπλαση του Φαληρικού όρμου, που θα συνδέσει την πρωτεύουσα με το παράκτιο μέτωπο.

Ο διαγωνισμός για την δημοπράτηση του έργου θα γίνει στις 15 Δεκεμβρίου, ενώ ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στα 150 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα οι υπογραφές αναμένεται να πέσουν το καλοκαίρι του 2017 και η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται στις αρχές του 2019.

Πρόκειται για έργο με υπερτοπικό δημόσιο χαρακτήρα, το οποίο θα θωρακίσει αντιπλημμυρικά την ευρύτερη περιοχή Μοσχάτου – Ταύρου, Καλλιθέας, εξασφαλίζοντας την ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών στη θάλασσα.

Η περιοχή του Φαληρικού Όρµου καταλαµβάνει έκταση 800 στρεµµάτων κατά µήκος ακτογραµµής µήκους περίπου 2 χλµ. και περιλαμβάνει την παραλιακή ζώνη πέριξ των αστικών περιοχών Μοσχάτου, Καλλιθέας και Παλαιού Φαλήρου, από την εκβολή του Κηφισού Ποταµού µέχρι το ∆ηµοτικό Αθλητικό Κέντρο (ΔΑΚ) του δήμου Παλαιού Φαλήρου. Και ουσιαστικά αποτελεί το πρώτο τμήμα του-εν πολλοίς αξιοποίητου- παραλιακού μετώπου μήκους 45 χλμ., από το Φάληρο έως το Σούνιο.

Οι πρώτες παρεμβάσεις στον Φαληρικό όρμο περιλαμβάνουν:

–  Μετατόπιση της παραλιακής λεωφόρου κατά 80-100 μέτρα προς το Νότο, σε μήκος 1.800 μέτρων, όπου σε ορισμένα σημεία θα «βυθιστεί», ώστε να επιτρέψει στους βασικούς δρόμους της Καλλιθέας και του Μοσχάτου να συνεχίσουν ώς τη θάλασσα.

– Κατασκευή «ξηρού» καναλιού, παράλληλα με τη νέα λεωφόρο και πλάτους 35 μέτρων, που θα υποδέχεται τα νερά της βροχής από τις γύρω γειτονιές. Επίσης, θα λειτουργούν αγωγοί με αμφίδρομη κατεύθυνση της ροής, τόσο για να τραβούν νερό από την θάλασσα και να «καθαρίζουν» την κοίτη από τα στάσιμα νερά όσο και για να απορροφούν τα όμβρια. Αυτό θα γίνει συνδυαστικά με την εκβάθυνση του Κηφισού, ώστε να ανανεώνονται τα νερά.

Σε αυτό το διάστημα η κυκλοφορία των οχημάτων αλλά και του τραμ θα γίνεται από την παλιά λεωφόρο, καθώς και τον δρόμο που έχει ήδη κατασκευαστεί δίπλα στα λεγόμενα «γραμμικά» ολυμπιακά κτίρια, που έχουν παραχωρηθεί στην Περιφέρεια Αττικής.

Τέλος προβλέπεται παράκτιο άλσος, που θα διαθέτει 3.500 δέντρα και πάνω από 200.000 θάμνους.

falhriko6 falhriko5 falhriko3 faliriko7

Πηγή: insider.gr

4 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Πολύ ενδιαφέρον το άρθρο, αλλά καλό είναι να θυμόμαστε και ότι όλα αυτά δεν γίνoνται από μόνα τους. Υπάρχει μια Περιφερειάρχης που λέγεται Ρένα Δούρου που επιτέλους έστρεψε το βλέμμα της και σ’ αυτή την ταλαίπορη γωνιά της Αττικής. Και δεν είναι μόνο αυτό που έκανε για Μοσχάτο και Ταύρο. Να θυμηθούμε τα αντυπλημμυρικά και στο Μοσχάτο και στην Πειραιώς στον Ταύρο, την παιδική χαρά που χρηματοδότησε στον Ταύρο στην Αναξαγόρα. Να τα θυμόμαστε όλα αυτά μετά από 2 χρόνια στις περιφερειακές εκλογές όταν θα αρχίσουν να ξανακουνιούνται οι διάφοροι Σγουροί που για 8 χρόνια μας είχαν γραμμένους εκεί που δεν πιάνει μελάνι.

  2. Η πολιτική η κομματική τοποθέτηση είναι η μια πλευρά τής υπόθεσης που ονομάζεται Δέλτα Φαλήρου. Υπάρχει όμως και η άλλη πλευρά τού απλού κάτοικου πού δεν βλέπει θάλασσα από το 1968, εν αντιθέσει με τους άλλους παραθαλάσσιους δήμους που βλέπουν. Η πολύπαθη αυτή περιοχή ειδικά του δήμου Μοσχάτου δέχεται συνεχώς παρεμβάσεις πενήντα χρόνια τώρα, με αποτέλεσμα μια περιοχή υπερυψωμένη κατά τρία μέτρα. Γιατί εκεί βρήκαν οι εργολάβοι να ρίξουν τα μπάζα από τα ολυμπιακά έργα, όπως εκεί έριχναν τα μπάζα από τα παλιά σπίτια που γκρέμιζαν την δεκαετία του 1970 και του 1980. Οπότε το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι έχει συντελεστεί ένα τεράστιο έγκλημα.
    Ας έρθουμε τώρα στα σημερινά έργα που ξεκίνησαν και αν κρίνουμε από τις φωτογραφίες η περιοχή αυτή θα αλλάξει πολύ προς το καλύτερο. Το ερώτημα όμως είναι το εξής. Το πάρκο που θα γίνει εκεί θα είναι και αυτό υπερυψωμένο; Γιατί από ότι βλέπουμε από την πορεία των έργων, τα μπάζα που βγαίνουν από τις εκσκαφές για την μετατόπιση της λεωφόρου Ποσειδώνος τα εναποθέτουν πάλι στην έκταση που θα γίνει το πάρκο. Σε τι ύψος θα φτάσει η έκταση αυτή κανείς δεν ξέρει. Οπότε το έγκλημα συνεχίζεται.

  3. Έτσι που το πάνε σε λίγο το Μοσχάτο θα είναι σαν την Ολλανδία, κάτω από την στάθμη της θάλασσας. Από το τσιμεντένιο τοίχος μαζί με το χώμα που φαντάζομαι θα πέσει στην συνέχεια, θαλασσινός αέρας τέρμα. Και για να ξέρουμε τι λέμε η παραλιακή δεν γίνεται υπόγεια απλά σηκώνουν αυτή την ελεεινή τσιμεντένια κατασκευή για να περνάνε τα αυτοκίνητα. Υπόγεια θα ήτανε αν περνάγανε κάτω από την γη. Υ.Γ. Από τσουνάμι πάντως δεν θα κινδυνεύσουμε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ