Επιτέλους μετά από χρόνια σχεδιασμών, εξαγγελιών και μεγάλων προσδοκιών από τους πολίτες ξεκίνησε η κατασκευή της νότια διαδρομής του Μητροπολιτικού Ποδαλατόδρομου που θα συνδέει το Γκάζι, με τις Τζιτζιφιές και το Φαληρικό Όρμο, ενώ θα διασχίζει και το δήμο Μοσχάτου – Ταύρου.

Ήδη έχουν γίνει εμφανή τα σκάμματα στη διαδρομή –παράλληλα από τις γραμμές του Ηλεκτρικού- από το Γκάζι έως την Καλλιθέα αφορούν την προετοιμασία για τον λεγόμενο Μητροπολιτικό Ποδηλατικό Διάδρομο, το μήκος του οποίου από την Κηφισιά έως το  Φαληρικό Όρμο θα φθάνει τα 27 χιλιόμετρα. Αυτή τη περίοδο τρέχουν οι εργολαβίες στο νότιο τμήμα της διαδρομής – από το Γκάζι έως κάτω το Φάληρο- με πιο εμφανή την πρόοδο στο σκέλος των Πετραλώνων και της Καλλιθέας.

Το νότιο τμήμα της διαδρομής –που είναι και το μικρότερο του Μητροπολιτικού Ποδηλατόδρομου-  θα αρχίζει από το Γκάζι (οι εργασίες γίνονται στη περιοχή της Κορεατικής Αγοράς στο πάρκο απέναντι από τις εγκαταστάσεις της «Τεχνόπολις» και θα συνεχιστούν σύμφωνα με το πρόγραμμα κάτω από την γέφυρα του Πουλόπουλου για να συναντήσει την οδό Θεσσαλονίκης παράλληλα με τις γραμμές του Ηλεκτρικού.
Από τα Πετράλωνα φθάνουμε στο Ταύρο και την Καλλιθέα μέσω της γέφυρας πάνω από το σταθμό Ελευθέριος Βενιζέλος του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου. Από εκεί και μέσα από τις αθλητικές εγκαταστάσεις του δήμου της Καλλιθέας ο διάδρομος θα φθάνει μέχρι την Σιβιτανίδου  και θα «κουμπώνει» με τον υφιστάμενο ποδηλατόδρομο της παρόχθιας οδού  του Ιλισού μέχρι το ύψος του νέου «Σκλαβενίτη» στην περιοχή που είναι γνωστή στους Καλλιθεάτες ως Ιζόλα. Απο κει ακολουθώντας την Ευριπίδου  στις Τζιτζιφιές ο διάδρομος θα φθάνει στο πάρκο του Κέντρου Πολιτισμού  του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος στο παλιό Ιππόδρομο.  Το από εκεί και πέρα και πιο συγκεκριμένα ο τρόπος της πρόσβασης στο παραλιακό μέτωπο είναι ένα από τα ανοικτά ζητήματα της όλης διαδρομής.

Οι εκπρόσωποι της εργολαβίας εκφράζουν την αισιοδοξία τους για την πρόοδο των εργασιών. Μάλιστα, όπως είναι σε θέση να γνωρίζουν οι σχετικές εργασίες έχουν προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό σε πολλά χιλιόμετρα της διαδρομής και δεν θα αργήσει η στιγμή εκείνη που ο διάδρομος θα αποκτήσει τον δικό του αντιολισθιακο  τάπητα corridor  με βαθύ κόκκινο χρώμα.

H νότια διαδρομή του Μητροπολιτικού Ποδηλατόδρομου αφορά, το δικό μας δήμο Μοσχάτου – Ταύρου, και κατά κύριο λόγο αυτόν της Αθήνας και της Καλλιθέας Οι δημοτικές αρχές και στους δύο ετοιμάζουν πρωτοβουλίες σε τοπικό επίπεδο προκειμένου να αξιοποιήσουν τον Ποδηλατόδρομο προς όφελος των δημοτών και των  κατοίκων. Για παράδειγμα, ο δήμος της Καλλιθέας επεξεργάζεται ένα σχέδιο για την δημιουργία τοπικών ποδηλατικών διαδρόμων στα όρια της δημοτικής επικράτειας. Όπως λέει ο κ. Κάρναβος «εκείνο που σκεφτόμαστε είναι να φτιάξουμε διαδρομές με σήμανση προκειμένου οι χρήστες να έχουν ασφάλεια στη μετακίνηση τους».

Ως γνωστόν το έργο είχαν εξαγγείλει  τον περασμένο Σεπτέμβριο  ο υπουργός Περιβάλλοντος κ. Γ. Μανιάτης και ο δήμαρχος Αθηναίων κ.Γιώργος Καμίνης, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας.

Το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015. Η κατασκευή του ξεκίνησε όπως είχε υπολογισθεί  με τον νότιο άξονα Γκάζι-Φάληρο μήκους 11 χιλιομέτρων, καθώς ήδη έχει υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο και το κόστος θα φτάσει στα 2,2 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά το έργο του βόρειου άξονα Γκάζι- Κηφισιά, μήκους 16,5 χιλιομέτρων και κόστους 9 εκατ. ευρώ, αυτό βρίσκεται σε σημαντικό βαθμό ωριμότητας, καθώς έχουν ολοκληρωθεί τόσο οι μελέτες όσο και η διαβούλευση με τους οκτώ δήμους που εμπλέκονται στα της διαδρομής από το Γκάζι στη Κηφισιά. Πάντως, ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γ.Καμίνης μιλώντας κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου για την εξαγγελία της κατασκευής του ποδηλατόδορμου είχε κάνει την εξής επισήμανση: «Δίνουμε μία σκληρή μάχη για την ανάκτηση του δημόσιου χώρου σε μια περίοδο που πληθαίνουν οι χρήστες ποδηλάτων και οι χρήστες εναλλακτικής μετακίνησης».

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Το θέμα είναι κατά πόσο θα σεβαστούν οι πεζοί τον ποδηλατόδρομο.
    Στο υφιστάμενο κομμάτι, παράλληλα με τον Ιλισό, πα΄νω στον ποδηλατόδρομο κυκλοφορούν πεζοί με καροτσάκια, πεζοί με σκύλους ή απλώνονται ομάδες πεζών που περπατούν κατά πλάτος κλείνοντας τον δρόμο!!!
    Σε αντίστοιχους ποδηλατόδρομους σε Γερμανία, Γαλλία και Ιταλία, πέφτει πρόστιμο στους πεζούς, οπότε και έμαθαν να σέβονται τα όρια του ποδηλατόδρομου, εδώ όμως είναι Ελλάδα και όλοι έχουν πάντα δίκιο και δικαιώματα, ποτέ υποχρεώσεις!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ