Την έναρξη της δημιουργίας του Μητροπολιτικού Ποδηλατόδρομου της Αθήνας μήκους 27 χιλιομέτρων, που θα ξεκινάει από την Κηφισιά, θα διασχίζει την Αθήνα και θα καταλήγει στον Φαληρικό Όρμο, εξήγγειλαν ο υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννης Μανιάτης και ο δήμαρχος Αθηναίων, Γιώργος Καμίνης, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας.

Το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015, ενώ η κατασκευή του θα ξεκινήσει με τον νότιο άξονα Γκάζι- Φάληρο μήκους 11 χιλιομέτρων, καθώς ήδη έχει υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο και το κόστος θα φτάσει στα 2,2 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά το έργο του βόρειου άξονα Γκάζι- Κηφισιά, μήκους 16,5 χιλιομέτρων και κόστους 9 εκατ. ευρώ, αυτό βρίσκεται σε σημαντικό βαθμό ωριμότητας, καθώς έχουν ολοκληρωθεί τόσο οι μελέτες όσο και η διαβούλευση με τους οκτώ δήμους και, τις επόμενες εβδομάδες, αναμένεται να έχει κατακυρωθεί και ο διαγωνισμός.

Σημειώνεται ότι στους κεντρικούς άξονες του μητροπολιτικού ποδηλατοδρόμου πρόκειται να ενωθούν τα τοπικά δίκτυα ποδηλατοδρόμων των δήμων με τη μορφή «Τ». Ταυτόχρονα, πρόκειται να δοθεί έμφαση στην ενίσχυση της μετεπιβίβασης στα μέσα σταθερής τροχιάς.

Σύμφωνα με τις μελέτες, ο ποδηλατόδρομος διέρχεται πλησίον αρχαιολογικών χώρων, θα έχει ήπιες κλήσεις, ενώ βασικός στόχος είναι να συνδεθεί το κέντρο της Αθήνας και με μη προνομιούχες περιοχές.

«Πρόκειται για μία πολύ σημαντική παρέμβαση στην αστική μετακίνηση, με στόχο να καταστήσουμε την Αθήνα βιώσιμη για όλους τους πολίτες» δήλωσε ο υπουργός, τονίζοντας ότι «η βιώσιμη αστική κινητικότητα αποτελεί την κορυφαία προτεραιότητα σε ζητήματα αστικού περιβάλλοντος».

«Δίνουμε μία σκληρή μάχη για την ανάκτηση του δημόσιου χώρου» υπογράμμισε ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης, καθώς, όπως είπε, πληθαίνουν οι χρήστες ποδηλάτων και οι χρήστες εναλλακτικής μετακίνησης. Ο δήμαρχος Αθηναίων αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη ευαισθητοποίησης των οδηγών, στην αντιμετώπιση της παράνομης στάθμευσης, αλλά και στην ποιότητα των δρόμων, καθώς επίσης και στη δημιουργία χώρων για δέστρες που θα εξασφαλίζουν την ασφάλεια των ποδηλάτων. Παράλληλα, τόνισε ότι γίνονται τεράστιες προσπάθειες προκειμένου «να παραδοθούν τα πεζοδρόμια στους πεζούς». Ήδη έχουν απομακρυνθεί 110 περίπτερα, ενώ επίκειται να απομακρυνθούν άλλα 50, καθώς επίσης στύλοι και κολώνες, ενώ αναφέρθηκε στην ανάγκη συνεργασίας με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για την αντιμετώπιση του φαινομένου της παράνομης εξάπλωσης των τραπεζοκαθισμάτων σε δημόσιους χώρους.

Τέλος, ο διοργανωτής του Athens Bike Festival, Σπύρος Παπαγεωργίου επισήμανε τα πολλαπλά οφέλη της χρήσης ποδηλάτου σε επίπεδο σωματικής υγείας, ποιότητας ζωής, αλλά και αυτά που αφορούν στην εξοικονόμηση ενέργειας, την τοπική οικονομία και τον τουρισμό. Το σύνθημα της φετινής εβδομάδας κινητικότητας είναι «Our streets our choice». Σύμφωνα με τον κ. Παπαγεωργίου, «το ποδήλατο μπορεί να αποτελέσει μία απλή λύση στα περίπλοκα προβλήματα της πόλης», καθώς ήδη στην Ελλάδα εκτιμάται ότι υπάρχουν 250 έως 300 χιλιάδες ποδήλατα, τα μισά εκ των οποίων μόνο στην Αθήνα.

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας ξεκινά από την Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου και θα ολοκληρωθεί στις 22 του μήνα. Περισσότερες πληροφορίες στο www.technopolis-athens.com

ΑΠΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΕΡΝΑΕΙ

Η διαδρομή Φάληρο – Γκάζι έχει μήκος 11 χλμ. Θα μπορεί να συνδέει το Φαληρικό Όρμο με το Παναθηναϊκό Στάδιο.
-Τα 4,55 χλμ. είναι πεζόδρομοι (Π. Τσαλδάρη, Θεσσαλονίκης τμηματικά, Απ. Παύλου, Δ. Αρεοπαγίτου),
-Τα 1,15 χλμ. είναι ο ήπιας κυκλοφορίας παρόχθιος δρόμος του Ιλισού
-Τα 0,75 χλμ. είναι ο υλοποιημένος ποδηλατόδρομος, παρόχθιος του Ιλισσού
-Τα 1,3 χλμ. είναι κανονικές οδοί

Ο ποδηλατόδρομος θα διέρχεται από τους σταθμούς του ΗΣΑΠ και ΜΕΤΡΟ: Ακρόπολη, Θησείο, Πετράλωνα, Ταύρος και Μοσχάτο.


Με πορτοκαλί χρώμα πάνω στον χάρτη ο ποδηλατόδρομος Φάληρο – Γκάζι που σύντομα αναμένεται να δημοπρατηθεί

ΑΛΛΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΦΑΛΗΡΟ – ΓΚΑΖΙ

Αμφίδρομης ροής: Ο ποδηλατόδρομος θα είναι αμφίδρομης ροής για το ποδήλατο. Θα βρίσκεται δηλαδή στη μία πλευρά του δρόμου.

Επελέγη η λύση της μία αμφίδρομης λωρίδας (αντί των δύο στενότερων) διότι, σύμφωνα με τους ειδικούς, «απλοποιεί το δίκτυο. Αν η κίνηση του ποδηλάτου διαχωριζόταν σε δύο παράλληλους δρόμους, τότε το δίκτυο θα γινόταν περίπλοκο, δύσκολα αναγνώσιμο. Και επικίνδυνο καθώς οι διασταυρώσεις ποδηλάτου αυτοκινήτου θα διπλασιάζονταν. Θα τοποθετούνται στην πλευρά του οδοστρώματος ώστε ο ποδηλάτης που βρίσκεται προς την πλευρά του αυτοκινήτων να κινείται σε αντίθετη φορά προς αυτά. Έτσι, ελέγχει ο καθένας καλύτερα τις κινήσεις του άλλου».

Επίσης η κατασκευή ποδηλατόδρομου μόνο από τη μία πλευρά του δρόμου περιορίζει σημαντικά το κόστος του έργου.

Ακόμη έγινε προσπάθεια η λωρίδα ποδηλάτου να βρίσκεται σε διαφορετική πλευρά από τη ζώνη στάθμευσης έτσι ώστε να μην εκτίθενται οι ποδηλάτες σε αιφνίδια ανοίγματα θυρών.

-Ποδηλατοστάσια: Στους χώρους στάθμευσης ποδηλάτων θα τοποθετηθούν ειδικά ποδηλατοστάσια για να ασφαλίζονται τα ποδήλατα

-Πινακίδες σήμανσης:-Νέες πινακίδες σήμανσης για τον ποδηλατόδρομο θα τοποθετηθούν στις εισόδους και εξόδους προ των διασταυρώσεων των οδών και όπου αλλού επιβάλλεται.

-Μεταλλική γέφυρα: Κρίνεται αναγκαία η κατασκευή μεταλλικής γέφυρας πλάτους 2,5 μέτρων για τη διέλευση πεζών και ποδηλάτων πάνω από τον Ιλισσό ποταμό στο ύψος της οδού Πεισιστράτου

-Ζώνη προστασίας – δενδροφύτευση:Για την προστασία των ποδηλατών και των πεζών από τα αυτοκίνητα σχεδιάστηκε ανά τμήματα μία ζώνη πλάτους 50 εκατοστών όπου θα γίνει δενδροφύτευση.

-Ενιαία κλίση: Η κλίση πεζοδρομίου – ποδηλατοδρόμου θα είναι ενιαία με εξαίρεση μικρά τμήματα.

-Υλικά: Χυτός ακρυλικός τάπητας κόκκινου χρώματος. Επίσης θα υπάρξουν θερμοπλαστικές διαγραμμίσει για τους ποδηλατόδρομους και για τμήματα του οδικού χώρου.

-Προϊόν βιωματικής εμπειρίας: Ο ποδηλατόδρομος Κηφισιά – Φάληρο ανήκει σε ένα ολοκληρωμένο δίκτυο διαδρομών ποδηλάτου μεγάλου μήκους που απλώνεται στο λεκανοπέδιο και που σύλλογοι ποδηλατών κατέθεσαν στο ΥΠΕΧΩΔΕ (σήμερα ΥΠΕΚΑ). Το δίκτυο αυτό θα μπορούσε να χαρακτηριστεί βιωματικό διότι χαράχτηκε βάσει της εμπειρίας από τις καθημερινές μετακινήσεις τους με ποδήλατο.

-Δυνατότητα Μετεπιβίβασης: Πλεονέκτημα και των δύο διαδρομών είναι ότι αρθρώνονται με σταθμούς του ηλεκτρικού, δίνοντας έτσι στους ποδηλάτες τη δυνατότητα της μετεπιβίβασης.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ