«Κόβονται», τροποποιούνται και συγχωνεύονται λεωφορειακές γραμμές των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, σε μία πρώτη εφαρμογή του σχεδίου αναδιάρθρωσης των μέσων μεταφοράς.

Οι αλλαγές αυτές, σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, έχουν στόχο συχνότερα δρομολόγια, μεγαλύτερη αξιοπιστία και ταχύτερη σύνδεση των οδικών μέσων με τους σταθμούς του Μετρό.

Στις αλλαγές που αφορούν το Μοσχάτο: Διακόπτεται η λειτουργία της λεωφορειακής γραμμής 232 «ΠΕΙΡΑΙΑΣ- ΥΜΗΤΤΟΣ-ΒΥΡΩΝΑΣ», η οποία συνδέει Δραπετσώνα, Πειραιά, Μοσχάτο, Καλλιθέα, Νέα Σμύρνη, Δάφνη Υμηττό και Βύρωνα και συγχωνεύεται με την γραμμή 218 «ΠΕΙΡΑΙΑΣ- ΥΜΗΤΤΟΣ- ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ». Η 218 μετονομάζεται σε «ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΣΤ.ΔΑΦΝΗ» και θα έχει τέρμα στον σταθμό της γραμμής 2 του Μετρό «Δάφνη», ενώ τροποποιείται η πορεία της.

Σύμφωνα με αποφάσεις του ΟΑΣΑ, που δημοσιεύθηκαν στην «Διαύγεια», επέρχονται σημαντικές αλλαγές σε λεωφορειακές γραμμές κυρίως των νοτίων προαστίων, είτε διά της συγχώνευσης «συγγενικών» δρομολογίων, είτε διά της μεταφοράς των αφετηριών στους πλησιέστερους σταθμούς Μετρό.

Οι υπόλοιπες αλλαγές στις γραμμές είναι οι εξής:

  • Αναστέλλεται η λειτουργία της λεωφορειακής γραμμής Β3 «ΑΚΑΔΗΜΙΑ- ΓΛΥΦΑΔΑ», η οποία συνδέει το κέντρο της Αθήνας με την Γλυφάδα, μέσω της λεωφόρου Βουλιαγμένης και συγχωνεύεται με την γραμμή Α3 «ΑΚΑΔΗΜΙΑ- ΓΛΥΦΑΔΑ», η οποία αλλάζει σε κάποια σημεία την πορεία της.
  • Μετατρέπεται η λεωφορειακή γραμμή Ε22 από Express σε κανονική και μετονομάζεται σε 122  «ΣΤ.ΕΛΛΗΝΙΚΟ-ΣΑΡΩΝΙΔΑ», διατηρώντας την ίδια Αφετηρία και Τέρμα, ενώ τροποποιείται η πορεία της.
  • Σταματά η κυκλοφορία στην κυκλική λεωφορειακή γραμμή 207 «ΓΛΥΦΑΔΑ-ΤΕΡΨΙΘΕΑ», η οποία συνδέει το παραλιακό Τραμ με την Τερψιθέα, μέσω των οδών Λαμπράκη και Παπανδρέου και συγχωνεύεται με την γραμμή 128.
  • Αναστέλλεται η λειτουργία της λεωφορειακής γραμμής 163 «ΒΟΥΛΑ- ΠΗΓΑΔΑΚΙΑ», η οποία εκτελεί κυκλική πορεία μέσα στη Βούλα και συγχωνεύεται με την «συγγενική» της γραμμή 162.
  • Διακόπτεται η κυκλοφορία στη λεωφορειακή γραμμή 125 «ΣΤ. ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ – ΠΑΙΑΝΙΑ – ΒΑΡΚΙΖΑ», η οποία συνδέει τον σταθμό του Μετρό της γραμμής 3 “Νομισματοκοπείο”, με την Αγία Παρασκευή, τα Γλυκά Νερά, την Παιανία, το Κορωπί και την Βάρη, μέσω της Λεωφόρου Μεσογείων και Βάρης – Κορωπίου.
  • Οι λεωφορειακές γραμμές 149 «ΓΛΥΦΑΔΑ- ΒΑΡΗ-ΒΑΡΚΙΖΑ», 170 «ΓΛΥΦΑΔΑ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΒΑΡΗ» και 114 «ΓΛΥΦΑΔΑ – ΚΑΒΟΥΡΙ – ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ», που συνδέουν με εσωτερικά δρομολόγια τα νότια προάστια, καταργούνται και συγχωνεύονται σε μία νέα λεωφορειακή γραμμή. Πρόκειται για την γραμμή 117 «ΓΛΥΦΑΔΑ – ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ – ΒΑΡΗ», η οποία θα έχει αφετηρία τον χώρο των Αφετηριών-Τερμάτων της Γλυφάδας και τέρμα την πλατεία Αθ. Διάκου στο Κόρμπι Βάρης.
  • Επίσης, μετατρέπεται σε κυκλική η λεωφορειακή γραμμή 237 «ΑΝΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ – ΣΤ.ΔΑΦΝΗ», με αφετηρία τον σταθμό της γραμμής 2 του Μετρό «ΔΑΦΝΗ» και μετονομάζεται σε «ΣΤ.ΔΑΦΝΗ – ΑΝΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ».
  • Παράλληλα, αλλάζει η γραμμή Α4, η οποία αντί της Ακαδημίας, θα έχει αφετηρία τον σταθμό της γραμμής 2 του Μετρό «Άγιος Δημήτριος». Έτσι, μετονομάζεται από Α4 σε 164 με όνομα «ΣΤ.ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ- Κ.ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ-ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ-ΤΕΡΨΙΘΕΑ».
  • Επίσης, μετονομάζεται και τροποποιείται η λεωφορειακή γραμμής 201 από «ΣΤ.ΔΑΦΝΗ- ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ», σε «ΣΤ.ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ-ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ», με αφετηρία τον σταθμό της γραμμής 2 του Μετρό «Άγιος Δημήτριος»,
  • Αλλάζει χάραξη η γραμμή 155, η οποία μετονομάζεται από «ΕΛΛΗΝΙΚΟ- ΣΤ.ΑΛΙΜΟΣ-ΑΓ.ΜΑΡΙΝΑ» σε «ΕΛΛΗΝΙΚΟ-ΣΤ.ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ» και θα εκτελεί κυκλικό δρομολόγιο, με Αφετηρία και Τέρμα στο Αμαξοστάσιο του Ελληνικού.
  • Μετονομάζεται και τροποποιείται η γραμμή 154 από «ΣΤ.ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ- Α.ΓΛΥΦΑΔΑ» σε «ΣΤ.ΕΛΛΗΝΙΚΟ-Α.ΓΛΥΦΑΔΑ», με νέο σημείο εκκίνησης την Αφετηρία των γραμμών 171, Ε22 και Χ97 και Τέρμα αυτό της λεωφορειακής γραμμής 124.
  • Παράλληλα, έρχεται μερική τροποποίηση της διαδρομής των λεωφορειακών γραμμών 205 «ΓΛΥΦΑΔΑ-ΣΟΥΡΜΕΝΑ-ΤΕΡΨΙΘΕΑ», 128 «ΓΛΥΦΑΔΑ-ΤΕΡΨΙΘΕΑ» και 116 «ΓΛΥΦΑΔΑ-ΒΑΡΗ-ΚΙΤΣΙ».
  • Παράλληλα, μετονομάζεται η λεωφορειακή γραμμή 109 από «ΑΝΩ ΚΑΛΑΜΑΚΙ- ΣΤ.ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ» σε «ΣΤ.ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ-ΑΝΩ ΚΑΛΑΜΑΚΙ», με Αφετηρία τον σταθμό Μετρό «ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ» και Τέρμα το πρώην Δυτικό Αεροδρόμιο, όπου τερματίζει το Β2.

Σύμφωνα με στελέχη του ΟΑΣΑ, πρόκειται για το πρώτο κύμα αλλαγών στις αστικές συγκοινωνίες, οι οποίες εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν εντός της χρονιάς. Όπως αναφέρουν, θα ακολουθήσουν παρόμοιες αλλαγές και στις υπόλοιπες συνοικίες της Αθήνας, έπειτα από τις συζητήσεις που κάνει ο φορέας με τους δήμους.

Σε επόμενη φάση θα ξεκινήσουν οι περιμετρικές γραμμές, που θα πραγματοποιούν κυκλικές πορείες στα ίχνη του δακτυλίου, αλλά και οι αλλαγές στα ΚΤΕΛ, τα οποία θα αναλάβουν τις υπεραστικές συγκοινωνίες της Αττικής, αλλά θα σταματούν σε τερματικούς σταθμούς και δεν θα μπαίνουν μέσα στην πόλη. Για το θέμα βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις με το ΚΤΕΛ Αττικής.

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Περί της αιφνιδιαστικής απόφασης κατάργησης της λεωφορειακής γραμμής 232 Πειραιάς – Υμηττός – Βύρωνας
    Η εν λόγω απόφαση περί της κατάργησης της ιστορικής, εξυπηρετικότατης και ζωτικότατης λεωφορειακής γραμμής 232 Πειραιάς – Υμηττός -Βύρωνας είναι ανηρτημένη στην ιστοσελίδα της διαύγεια σε ειδικό αρχείο τύπου PDF : https://diavgeia.gov.gr/decision/view/7%CE%96%CE%9E%CE%9F46%CE%A8%CE%A7%CE%953-%CE%965%CE%9A
    Χωρίς απολύτως καμία διαβούλευση με την τοπική κοινωνία του Βύρωνα και του Υμηττού, με μία εξαιρετικώς αιφνιδιαστική και απρόσμενη απόφαση ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) αποφάσισε να καταργήσει μία ιστορική συγκοινωνιακή γραμμή, ζωτικότατης σημασίας για την εξυπηρέτηση των πολιτών του δήμου Βύρωνα και των κατοίκων του Υμηττού., συγκοινωνιακή γραμμή καίριας σημασίας και σπουδαιότητας για την μετακίνηση των πολιτών προς πάμπολλες περιοχές του λεκανοπεδίου της Αττικής.
    Η λεωφορειακή γραμμή 232 Πειραιάς – Υμηττός – Βύρωνα είναι μία σημαντικότατη εξαιρετικά σπουδαία ζωτικότατης σημασίας συγκοινωνιακή -λεωφορειακή γραμμή που συνδέει την πόλη του Βύρωνα και του Υμηττού με το μετρό της Δάφνης, είναι η μοναδική συγκοινωνιακή γραμμή που εξυπηρετεί τους μαθητές του Βύρωνα να μεταβούν προς το πρώτο επαγγελματικό λύκειο Υμηττού (Παπαστράτειο), η μοναδική ιστορική ζωτικότατης σημασίας συγκοινωνιακή λεωφορειακή γραμμή η οποία συνδέει πόλη του Βύρωνα και του Υμηττού με περιοχές όπως την Νέα Σμύρνη, την Καλλιθέα, το Κέντρο Αποκατάστασης και Ελέγχου Τυφλών (ΚΕ.Α.Τ.) στην Καλλιθέα, τον ηλεκτρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Καλλιθέας, την Σιβιτανίδειο Σχολή, το Μοσχάτο, τον ηλεκτρικό σιδηροδρομικό σταθμό του Μοσχάτου, το Νέο Φάληρο, το Στάδιο Ειρήνης και φιλίας, τον Ηλεκτρικό σιδηροδρομικό σταθμό και τον τερματικό σταθμό του Τραμ Νέου Φαλήρου (Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας), τον Πειραιά, το Πανεπιστήμιου του Πειραιά, τον ηλεκτρικό σιδηροδρομικό σταθμό και τον προαστιακό σιδηροδρομικό σταθμό του Πειραιά, το λιμάνι του Πειραιά, την Ακτή Κονδύλη, την Ηετώνια ακτή μέχρι τα γεωγραφικά όρια της Δραπετσώνας.
    Επειδή οι πολίτες που κατοικούν σε αυτήν την περιοχή χρησιμοποιούν αυτήν την ζωτικότατη λεωφορειακή γραμμή για την κάλυψη πάρα πολλών και πολυποίκιλων συγκοινωνιακών αναγκών, επειδή η γραμμή εξυπηρετεί πάμπολλους γεωγραφικούς προορισμούς χωρίς την ανάγκη συνεχών και κουραστικών μετεπιβιβάσεων μεταξύ διαφορετικών μέσων μαζικής μεταφοράς, επειδή οι κάτοικοι του δήμου Βύρωνα χρειάζονται για την αποτελεσματική μετακίνηση τους την συγκεκριμένη λεωφορειακή γραμμή πιστεύω ακράδαντα ότι πρέπει να υπάρξει άμεση ανάκληση της συγκεκριμένης απόφασης η οποία ελήφθη χωρίς να ερωτηθεί η τοπική κοινωνία και όχι μόνον δεν θα πρέπει καταργηθεί η εν λόγω λεωφορειακή γραμμή αλλά αντιθέτως θα πρέπει να ενισχυθεί με περισσότερα και τακτικότερα δρομολόγια.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ